Среда, Июнь 19Ояндаро бо ҳам дурахшон месозем!


Мақолаҳо

Мақолаҳо

Вайроншавии оилаҳо – мушкили доғ

Мақолаҳо
Дар ҳаёт гоҳ-гоҳ ҳодисаву воқеаҳое рух медиҳанд, ки барои инсон ҳолати тақдирсоз ба шумор мераванд. Яке аз ин воқеаҳо бунёди оила аст. Агарчи оиладорӣ ҳодисаи муқаррарӣ менамояд, масъулияти зиёд доштани онро фаромўш набояд кард. Зеро оила пойдевори ҷомеа, асоси пойдории насли инсон мебошад. Ҷомеашиносон оиларо ячейкаи хурди ҷамъият номида, таъкид доштаанд, ки инсон тарзи муносибат бо афроди ҷомеаро маҳз дар муҳити оила меомўзад. Аз ин рў, инсоне, ки аз муҳити оилаи солим маҳрум мемонад, на танҳо дар ҷомеа мавқеъ намеёбад, балки бо ҳамроҳ шудан ба ҳаёти ҷамъиятӣ мушкилиҳои бе ин ҳам зиёди ҷомеаро афзунтар мекунад. Оила дар ислом ҷойгоҳи хоса дошта, муассисаи муқаддасе маҳсуб меёбад. Аз нигоҳи дини ислом оила василаи идомаи насл ва идора намудани шаҳват аст. Бунёди оила ва идома додани насли

Баланд бардоштани маърифати ҳуқуқии наврасон омили пешгирӣ намудани ҷинояткорӣ дар байни онҳо

Мақолаҳо
Давраи наврасӣ давраест кӯтоҳмуддат, вале нисбатан душвор. Садсолаи охир асару мақолаҳои зиёди илмие, ки аз ҷониби олимону муҳаққиқон маҳз доир ба ҳамин масъала нашр шудаанд, далели ин гуфтаҳоянд. Шояд суоле ба миён ояд, ки давраи наврасӣ аз кадом ҷиҳат душвор (далее…)

Аҳамияти истифодаи воситаҳои педагогикаи этникӣ ва халқӣ дар раванди тарбия

Мақолаҳо
Тарбия ҳамчун яке аз категорияҳои илми педагогика, ҳамзамон дар радифи наслият (ирсият) ва муҳит яке аз омилҳои асосии ташаккули шахсият ба шумор меравад. Тарбия падидаи иҷтимоӣ буда, ҳанӯз аз давраи обшинаи ибтидоӣ ва умуман метавон гуфт, ки аз замони пайдоиши (далее…)

Зарурият ва роҳу воситаҳои баланд бардоштани фарҳанги ҳуқуқии наврасон

Мақолаҳо
Зиндагӣ ва ҳадаф аз он дар чист? Барои посух гуфтан ба ин суол пеш аз ҳама бояд фаҳмид, ки ҳар як мавҷудоти зиндаи табиатро дар ин олам рисолате бар дӯш аст. Масалан, агар вазифаи дарахтони сояфкан, қабл аз ҳама тоза (далее…)

Нақши ашколи беруназсинфии кор дар густаришёбии шуури ҳуқуқии наврасони хурдсол (хонандагони синфҳои V ва VI)

Мақолаҳо
Гузаштан ба шакли нави муносиботи ҷамъиятӣ, бо суръати баланд ҷорӣ гардидани низоми иқтисоди бозоргонӣ, интихоб намудани роҳи бунёди давлати демокративу ҳуқуқбунёд ва дар ҳамин замина ворид гаштан ба фазои ягонаи таҳсилоти ҷаҳонӣ беш аз пеш баланд бардоштани сатҳи маданияту маънавиёти (далее…)

Вазъи маърифати ҳуқуқии наврасони хурдсол, ё худ афкоре чанд атрофи қазияи боло бурдани фарҳанги ҳуқуқии наврасон

Мақолаҳо
Баланд бардоштани маърифати ҳуқуқии кӯдакону наврасон яке аз вазифаҳои муҳими оила, таълимгоҳ, васоити ахбори умум ва тамоми аҳли ҷомеа мебошад. Дар Консепсияи миллии тарбия дар Ҷумҳурии Тоҷикистон таъкид гардидааст, ки яке аз вазифаҳои муҳими тарбия ин ташаккул додани маърифати ҳуқуқии (далее…)

Ҷинояткории наврасон ва роҳи асосии пешгирӣ аз он

Мақолаҳо
9-уми сентябри соли 1991 халқи тоҷик ба орзуи деринаи хеш расид, ки ин ҳам бошад, соҳибистиқлол гардидани Ҷумҳурии Тоҷикистон мебошад. Албатта, ин неъмати бузург бо муборизаву талошҳои бепоёни фарзандони фарзонаи тоҷик ва нафарони бонангу номус ва озодихоҳу ватанхоҳи миллат дар (далее…)

Мақоми афсонаҳо дар тарбияи ахлоқии мактаббачагони хурдсол

Мақолаҳо
Мақсаду вазифаҳои ниҳонии тарбияи миллӣ ташаккули инсони комил, сохиби Ватан, нангу номуси миллӣ, ифодагари симои зеҳнию маънавӣ, ахлоқӣ, фарҳангӣ ва арзишҳои дигари инсонӣ мебошад. Мақоми афсонаҳо дар тарбияи ахлоқии мактаббачагони хурдсол басо бузург аст. Симои маънавии кӯдак пеш аз хама (далее…)

Лафзи модарӣ

Мақолаҳо
Лафзи модарӣ муқаддас аст, Онро азизу гиромӣ бояд дошт. Аз рӯзи қабули Қонуни Ҷумҳурии Тоҷикистон «Дар бораи забони давлатии Ҷумҳурии Тоҷикистон» санаи 5 октябри соли 2010 як сол пур мешавад. Забони давлатӣ бешубҳа, яке аз арзишҳои бузурги миллӣ ва пояи (далее…)